Bu Sayfayı Sık Kullanılan Yer İmlerime EkleFavorilerime Ekle    SAYI: 6732 YAYIN TARİHİ: 17-05-2012
SON DAKİKA!..
• Aydın• Özel Haber• Basından Seçtiklerimiz• Duyduk-Gördük• Ege'den• Eğitim• GÜNDEM• Görüntülü Haber• Kültür-Sanat• Magazin• Okuyucudan• Politika• Reklam• Resmi İlan• Sağlık• Spor• Şiir Köşesi• İlan• İlçeler• İnsan
'Mamayla Beslenen Çocuklar Daha Şişman Oluyor'Sağlık'Mamayla Beslenen Çocuklar Daha Şişman Oluyor'

'Mamayla Beslenen Çocuklar Daha Şişman Oluyor'

aydın haberleri

[09-02-2012]

Kaşıkla, mama yedirilerek beslenen çocukların, kendi başlarına beslenen çocuklara göre daha kilolu oldukları iddia edildi.
İngiltere'nin Nottingham Üniversitesi'nde yapılan araştırmada 155 çocuğun beslenme alışkanlıkları incelendi.
Sonuçlar, ebeveynleri tarafından püre haline getirilmiş meyve ve sebzelerden oluşan mamalarla beslenen çocukların obeziteye, yeme tercihlerini kendi başına oluşturan çocuklara göre daha yakın olduklarını ortaya koydu.


20 aylıktan 6 yaşına kadar farklı yaş gruplarından çocuklar üzerinde yapılan araştırmada çocuklara kendi başlarına yiyebilecekleri farklı gıdaların sunulması ve seçimlerini kendilerinin yapmasının daha az kilo problemi doğurduğu tespit edildi.
Araştırma ekibinden Doktor Ellen Townsend, çocukların kendilerini beslemelerine erken yaşlarda müsaade edilmesinin sağlıklı beslenme için gerekli zemini oluşturduğunu düşünüyor.


Kendi başlarına bırakılan çocukların karbonhidratlı besinlere yöneldikleri ve tatlandırıcılı ya da şekerli gıdaları tercih etmedikleri gözlemlendi.
Doktor Townsend karbonhidratlı ürünlerin çocukların elle beslenmesi için daha uygun olduğunu fakat aynı zamanda çocuğa karar verme şansı tanınmasının önemli olduğunu belirtiyor.


"Mamayla beslenen çocuklar ise ebeveynler tarafından tabakta ne varsa yemeye mecbur bırakılıyor" diyen Townsend araştırmanın uzun vadeli sonuçlarının incelenmesi gerektiğine dikkat çekti.


Araştırma hakkında değerlendirmede bulunan çocuk sağlığı uzmanı Doktor Colin Michie az sayıda denek üzerinde yapılmış olsa da bulguların değerli olduğunu düşünüyor.


Sonuçların aynı zamanda, çocukları besleme biçimlerinin ilerideki besin tercihlerine etkisi olduğu anlamına geldiğini söyleyen Dr. Michie "bu obeziteyle mücadele konusunda yeni bir strateji anlamına gelebilir" diye konuştu.

(Derleme)
Bu sayfa 111 kez görüntülendi.
Facebook'ta Paylaş


Arkadaşına Gönder
Anket
ANKET

Ağustos 2011 ekonomik krizi sizi teğet geçti mi?
Evet, beni teğet geçti. Pek etkilenmedim.
Hayır, beni teğet geçmedi. Çok etkilendim.
Bir fikrim yok, kararsızım.
ANKET SONUÇLARI


Seri İlanlar
Döviz Bilgileri
DÖVİZ
(T.C.M.B.)

Dolar: 1.824
Euro: 2.317
Sterlin: 2.879
AYDIN'DA HAVA

Şu An: 20oC
En Düşük: 12oC
En Yüksek: 24oC
SÜPER LOTO

Pek Yakında
SAYISAL 6/49

ÇEKİLİŞ TARİHİ:
12-05-2012
1-2-10-14-28-41
ŞANS TOPU

ÇEKİLİŞ TARİHİ:
16-05-2012
12-22-28-29-33(+)11
10 NUMARA

ÇEKİLİŞ TARİHİ:
14-05-2012
3 - 6 - 9 - 11 - 13 - 19 - 20 - 26 - 28 - 34 - 38 - 41 - 43 - 45 - 46 - 49 - 52 - 59 - 60 - 68 - 73 - 74
İSTATİSTİK
28 Kişi Bağlı
Bugün 6,580 Ziyaretçi
Dün 6,083 Ziyaretçi
OCAK 2007'DEN BU YANA TOPLAM
12,022,730 Ziyaretçi
GEÇMİŞ SAYILARA GİDİN
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı Özel Eki
Mücadele Mobil - m.mucadele.com.tr
Süper Lotomatik & Sayısal Lotomatik
Aydın Haberleri Sitesi Banner Reklam Tarifesi