logo

07 Ağustos 2013

Ortaca’nın ‘Yolcu’su Nemrut Dağı’nda

Ege Yolcu Dergisi Editörü Nadir Şahin, motosikletiyle çıktığı turu kapsamında ulaştığı Nemrut Dağı’nda çadır kurdu.

Ortaca’dan tek başına motosikletine binerek yola çıkan Nadir Şahin, gezinin ilk bölümünde Siirt, Şırnak hattından Hakkari’ye ulaşmıştı. Bölgede yaptığı araştırma ve incelemelerinden sonra Van Gölü etrafını dolaşan Yolcu, Bitlis, Muş ve Bingöl civarında birçok köyleri ziyaret edip, yerel halkla röportajlarını gerçekleştirdiğini bildirdi.

Nadir Şahin; yaptığı açıklamada; “Çay yetiştiriciliği üzerine araştırmalar yapmak amacıyla bölgedeki Çaykur fabrikalarını da gezdim. Motosikletimle Sarp Sınır Kapısı’ndan Gürcistan’a geçip, Batum ve Gürcistan’ın başkenti Tiflis’e ulaştım. Gürcistan’da şoförler çok tehlikeli araç kullanıyor. Batum; Tiflis arası 390 km. Eşimin, Dalaman’dan uçakla Batum’a gelmesiyle gezimizi birlikte sürdürüyoruz. Karadeniz’de görülmesi gereken yerleri kendisine gösterdim. Zigana geçidi üzerinden Gümüşhane, Bayburt, Tunceli’ye ulaştık. Munzur Çayı’nın doğduğu Ziyaret Köyü il merkezine yaklaşık 80 km uzaklıkta. Pertek Feribotu ile Elazığ’a geçip, buradan Diyarbakır’a ulaştık. Diyarbakır için, Türkiye’nin İstanbul’u diyebilirim. Şehir çok güzel ve her yanı tarih kokuyor. Buradan Adıyaman il sınırına geçerken yine feribot yolunu kullandık. Güneş batmadan 2150 metre yükseklikteki Nemrut Dağı’na varıp çadırımızı kurduk. Tümülüs ve heykellerin olduğu yere çadır kurmak yasakmış. Zaten fırtınadan burada kalmak mümkün değildi. Görevlilerin bulunduğu tesis alanı önüne konuşlandık. Gözümün alabildiği ufukta güneşin batışını izleyip görüntüledim. Sabah 04.00 de kalktık. Yaklaşık 2 km karanlıkta el feneri yardımıyla Nemrut zirvesine tırmanarak yeniden Tümülüs’e ulaştık. Bizim gibi Kore, Japonya, İtalya gibi ülkelerin yanı sıra Türkiye’nin değişik illerinden bu anı görmek için gelen ziyaretçiler vardı. Saat 05.19 da güneş doğdu. Bu gün Malatya’dayız. Buradan tüm dostlarımızın ve okurlarımızın Ramazan Bayramını kutluyor, sevgi ve saygılarımı yolluyorum” dedi.